FANDOM

Makoto Tachibana
Makoto Tachibana.png
Kanji 橘 真琴
Rōmaji Tachibana Makoto
Znany/a także jako Mako
Informacje
Płeć Mężczyzna
Znak zodiaku Skorpion
Urodziny 17 listopada
Wiek 12 (High☆Speed!)
17 (Free!)
18 (Free! Eternal Summer)
Wzrost 151 cm (High☆Speed!)
183 cm (6'0") (Free!)
Waga 42 kg (High☆Speed!)
73 kg (161 lb) (Free!)
Status zawodowy
Zawód Uczeń. roku Liceum Iwatobi
Przynależność Szkoła podstawowa Iwatobi (były)
Klub pływacki Iwatobi(dawny)

Liceum Iwatobi
Basen klubu

Sprawowana funkcja Kapitan
Styl pływania grzbietowy
Status personalny
Krewni Ojciec
Matka
Ren Tachibana (brat)
Ran Tachibana (siostra)
Debiut
Anime Odcinek 1. "Spotkanie na starcie!"
Powieść Rozdział 1. powieści "High☆Speed!"
Aktorzy głosowi
Japoński Tatsuhisa Suzuki
Satsuki Yukino

Makoto Tachibana (橘 真琴, Tachibana Makoto) jest jednym z głównych bohaterów anime Free! i powieści High☆Speed!.Pływa i uczy się w Liceum Iwatobi.

WyglądEdytuj

Makoto jest wysokim siedemnastolatkiem, jak przystało na zawodowego pływaka ma świetnie wyrzeźbione ciało ,a do tego jest najwyższy z całej paczki. Jego włosy mają zieloną barwę (dokładniej zgniła zieleń), zresztą jak oczy, które są jedynie w nieco żywszym kolorze z uroczym błyskiem z ciekawą, bardzo zróżnicowaną tonacją. Zazwyczaj kąpielówki i gogle dobiera pod kolor swoich oczu, co z resztą robi każdy bohater. Autor anime Poświęcił mu kilku sekundową scenę w odcinku dotyczącym zawodów, starannie pokazując muskulaturę Makoto przy rozgrzewce. 

Jeśli chodzi o ubiór, zdaje się być na bieżąco z modą męską, chociaż dotyczy to tylko wybranych ubrań, upiętych w kanon. 

Ogólnie Makoto ma pogodny wyraz twarzy, napełnione spokojem oczy i niemal wiecznie przyklejony do twarzy szczery uśmiech, przez co sprawia wrażenie sympatycznego. 

OsobowośćEdytuj

Makoto jest niesamowitym optymistą, a także ma predyspozycję do bycia altruistą. Jest idealnym starszym bratem i wspaniałym przyjacielem, co można dostrzec już od pierwszego odcinka, nawet strach przed potęgą oceanu nie był w stanie zatrzymać go przed rzuceniem się na pomoc drugiemu człowiekowi. Jego pogody ducha pozazdrościłby nie jeden psycholog, co ułatwia mu utrzymywanie dobrych kontaktów z innymi. Jest także niezrównanym motywatorem, przez co z resztą został kapitanem drużyny Iwatobi. Makoto wraz z Nagisą są jedynymi w serii, którzy potrafią tak luźno rozmawiać o emocjach i uczuciach, dzięki czemu grupa nie ma większych problemów z dogadywaniem się. Troszczy się o swoich przyjaciół, lubi wiedzieć co się u nich dzieje, aczkolwiek rożni się od Haruki tym, że stara się tego dowiadywać w bardziej subtelny sposób. Stara się nikogo nie urazić; Ogólnie można go nazwać "miłym, kochającym facetem". 

Tachibana ma też swoje słabości, z którymi nie daje za wygrane, albowiem w odcinku, gdy troje przyjaciół odwiedziło w nocy basen swojej podstawówki, Makoto przywlókł ze sobą łopatę i nie wyglądał na zbyt odważnego. Było tak również z jego strachem przed oceanem, w sądnej chwili pokonał swojego "demona" i rzucił się na pomoc koledze. 

Jest uczynny i troskliwy, stara się być uprzejmy, przez co jest jeszcze bardziej czarujący i uroczy. Potrafi zadbać o swoich przyjaciół, nie zważając na konsekwencje, jakie będzie musiał sam ponieść. Jest wspaniałym kapitanem naszej ulubionej drużyny pływackiej.

Historia Edytuj

Gdy makoto był mały przyjaźnił się z pewnym rybakiem.Pewnego razu na festiwalu chciał zdobyć złotą rybkę lecz zmarnował swoje szansę. Gdy szedł smutny zauważył że rybak trzyma dla niego złotą rybkę. Jednak gdy pewnego razu rozszalał się sztorm rybak zginął a chłopiec bardzo to przeżył.

Fabuła Edytuj

Relacje Edytuj

Haruka Nanase Edytuj

Znają się od szkoły podstawowej, a później trafili do tej samej szkoły średniej. Makoto często przychodzi po Harukę przed szkołą, do której udają się razem. Tachibana często próbuje powstrzymać Haru od głupich czynów, jednak nie zawsze mu się to udaje.

Główny art.: Haruka Nanase

Rin Matsuoka Edytuj

Rin jest dawnym przyjacielem Makoto z podstawówki. Pływali razem w sztafecie. Rin w pogoni za marzeniami wyprowadził się do Australii. Po jego powrocie jest dla Makoto oschły, ten jednak dalej uważa go za przyjaciela.

Główny art.: Rin Matsuoka

Nagisa Hazuki Edytuj

Makoto i Nagisa znają się od podstawówki. Pływali razem w sztafecie,która bardzo ich do siebie zbliżyła, Jednak po zamknięciu klubu w którym pływali ich drogi się rozeszły. Spotykają się ponownie w szkole średniej, gdzie zakładają razem klub pływacki Iwatobi.

Główny art.: Nagisa Hazuki

Gou Matsuoka Edytuj

Gou to siostra Rin'a, która jest managerką Klubu Pływackiego Iwatobi. Makoto lubi ją i traktuję jak przyjaciółkę. Zawsze normalnie ze sobą rozmawiają. Wspólnie z resztą członków przeżywają wzloty i upadki klubu.
Główny art.: Gou Matsuoka

Ciekawostki Edytuj

  • Ulubionym przedmiotem Makoto jest literatura, ale nie radzi sobie z angielskim i sztuką.
  • Lubi jeść zielone curry i czekoladę.
  • Makoto kocha zwierzęta, jako dziecko miał złotą rybkę, którą bardzo troskliwie się opiekował.
  • Również często głaszcze koty, które widzi idąc ulicą.
  • Bardzo często się uśmiecha.
  • Rybak z którym Makoto się przyjaźnił to prawdopodobnie ojciec Rin'a.

Cytaty Edytuj

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki